Przebarwienia na skórze

Skóra z przebarwieniami wygląda na starszą i zmęczoną

Przebarwienia są często występującym, postarzającym wizualnie i bardzo skomplikowanym problemem estetycznym. Trudność terapii spowodowana jest umiejscowieniem ich na różnych poziomach skóry (w zależności od przyczyny powstania mogą znajdować się: w naskórku, na granicy skórno-naskórkowej, w skórze właściwej), co w praktyce wymaga pogłębionej diagnostyki i precyzyjnego doboru terapii.

Głębokie przebarwienia to te o podłożu hormonalnym

Melasma (Ostuda) to pojawiające się w wyniku ekspozycji skóry twarzy na światło UV wieloogniskowe zaburzenie objawiające się nadmierną pigmentacją skóry. Zmiany hormonalne występujące z różnych przyczyn u kobiet w połączeniu ze słońcem wyjątkowo predysponują do jej powstania. Przebarwienie przybiera formę ciemnobrązowych plam o nieregularnych granicach, symetrycznie rozmieszczonych po obu stronach twarzy. Hiperpigmentacja ta dotyczy melanocytów skóry właściwej, przez co jest bardzo trudna do usunięcia i wykazuje predyspozycje do nawrotów. Za najskuteczniejszą metodę usuwania ostudy uznaje się laser pikosekundowy.

Jak zapobiegać powstawaniu przebarwień

Osoby ze skłonnością do powstawania przebarwień powinny stosować specjalistyczną pielęgnację, która będzie nie tylko rozjaśniać już istniejące plamy, ale też zapobiegać powstaniu nowych. Za powstawanie przebarwień w przeważającej mierze odpowiada słońce. Tylko regularne stosowanie kremów z wysokim filtrem UVA/UVB chroni przed nawrotem problemu.

Zalecane zabiegi